Hoe werken wij?

Therapeuten

In onze praktijk zijn zes fysiotherapeuten werkzaam met diverse erkende verbijzonderingen en aandachtsgebieden. Afhankelijk van uw klachten en/of uw persoonlijke voorkeur kijken we wie u het beste kan behandelen. Voor meer informatie zie medewerkers

Openingstijden

Openingstijden van de praktijk:

Maandag t/m vrijdag van 8.00-18:30.

Op maandag, donderdag en vrijdagavond tevens avondopenstelling; maandag en donderdag tot 20:00 en vrijdag tot 21.00 uur.

In overleg met uw therapeut kunnen de tijden voor een behandeling eventueel afwijken.

Contact

Telefonisch zijn wij tijdens de openingsuren van de praktijk bereikbaar op nummer 024-6962537 voor de locatie te Mook en op nummer 0485- 513459 voor de locatie te Milsbeek. Buiten deze uren kunt u inspreken op onze voicemail of mailen naar info@fysiotherapiemookmilsbeek.nl Ook kunt u het contactformulier op de website invullen.

Tarieven

Met de meeste zorgverzekeraars hebben we contacten afgesloten. Om te weten of uw verzekering fysiotherapie vergoedt, is het verstandig uw polis goed door te lezen of om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

Aanmelden

Bij aanmelding wordt er gevraagd naar uw NAW gegevens, uw verzekering, en indien van toepassing, de verwijsbrief. Het is van belang dat u duidelijk aangeeft om welke klacht het gaat en/of u specifiek behandeld wilt worden door een specifieke (gespecialiseerde) fysiotherapeut.

Naar de fysiotherapeut zonder verwijsbrief

Vanaf 2006 is de fysiotherapeut direct toegankelijk voor een screening en aanvullend beleid, hetgeen betekent dat een verwijzing van een huisarts of specialist niet noodzakelijk is. Bij aanmelding ontvangt u een informatiefolder over Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie en bestaat er de mogelijkheid om een screeningsvragenlijst thuis in te vullen. Er wordt met u een afspraak gemaakt voor een screeningsgesprek wat ongeveer 15 minuten zal duren. Na dat gesprek wordt met u besproken of uw klacht in aanmerking komt voor behandeling door een fysiotherapeut of dat een bezoek aan de huisarts gewenst is.

Na het vraaggesprek en onderzoek zal er samen met u een behandelplan worden opgesteld. Dit behandelplan zal de therapievorm en het aantal behandelingen omvatten welke verwacht worden nodig te zijn. De fysiotherapeut maakt na afloop een volgende afspraak met u passend bij uw hulpvraag.

Bij de eerste afspraak neemt u mee:

  • Eventueel de verwijsbrief
  • Uw ziektekostenverzekering gegevens
  • Geldig identiteitsdocument
  • Handdoek

Bij de tweede afspraak zal gestart worden met de behandeling van uw klacht. De duur van een behandeling zal gemiddeld 25 minuten bedragen (inclusief aan- en uitkleden).

Afmelden

Indien een afspraak om welke reden dan ook niet door kan gaan, dient dit 24 uur voor de afgesproken behandeling gemeld te worden.

Tarief niet nagekomen afspraak fysiotherapie / oefentherapie

Afspraak annuleren / NNA beleid

Het ‘no-show-tarief’ voor niet nagekomen afspraken:

Door een wettelijke maatregel is het de praktijk niet meer toegestaan een niet nagekomen afspraak in rekening te brengen bij uw zorgverzekeraar. In dezelfde maatregel is bepaald dat de zorgaanbieders in de praktijk voor een niet nagekomen afspraak een behandeltarief in rekening mogen brengen.

Als u uw afspraak om welke reden dan ook moet afzeggen, doe dat dan ruim van tevoren, maar minimaal 24 uur voor de feitelijk gemaakte afspraak. Dan kunnen wij de voor u gereserveerde tijd nog invullen voor iemand die op de wachtlijst staat waarmee deze cliënt dan ook eerder geholpen is. Het is voor uw afmelding niet nodig ons persoonlijk te hebben gesproken, het is prima als u zich afmeldt via mail of voicemail. Dit zorgt ervoor dat u zich zelfs in het weekend kunt afmelden. Als het u toch niet lukt ons binnen 24 uur voor de behandeling te annuleren dan wordt deze gereserveerde altijd aan u doorberekend. Dit is 75% van het geldende consulttarief. Let op: deze nota is niet te declareren bij uw zorgverzekeraar.

Dit is een landelijke maatregel waaraan alle zorgaanbieders zich moeten houden en staat los van het feit of er al dan niet sprake is van een overmacht situatie.

Kwaliteit

De fysiotherapeuten die werkzaam zijn binnen onze praktijk staan geregistreerd in het algemeen register van het Centraal Kwaliteitsregister van het KNGF (of Keurmerk), daarnaast hebben een aantal therapeuten zich bekwaamd in een specifiek onderdeel van de fysiotherapie waarvoor zij staan ingeschreven in het register van erkende verbijzonderingen.

De praktijk draagt de titel Pluspraktijk (Zilveren Kruis/Achmea). Als Pluspraktijk (Zilveren Kruis/Achmea) onderscheiden wij onszelf in het leveren van zorg van een hogere kwaliteit. Zo hebben wij deskundige fysiotherapeuten met een groot aantal specialisaties in huis (zie medewerkers), zijn we aangesloten bij diverse netwerken (claudicatio, CVA, parkinson), hebben we een goede samenwerking met andere zorgverleners, een goede bereikbaarheid van de praktijk, ruime openingstijden, een korte wachttijd en bieden we ook behandeling aan huis en op locatie.

Privacy

De praktijk beschikt over afgesloten behandelruimten waardoor uw privacy is gewaarborgd.

Waarneming

Om er voor te zorgen dat uw behandelproces niet wordt verstoord nemen collega’s binnen de praktijk voor elkaar waar tijdens vakantie,- studie,- of ziekteverzuim.

Wanneer door omstandigheden een fysiotherapeut voor langere tijd afwezig is wordt mogelijk een fysiotherapeut van buiten de praktijk gevraagd uw behandeling over te nemen.

Stagiaires

Onze praktijk biedt studenten van de opleiding fysiotherapie aan de Hoge school van Arnhem en Nijmegen de mogelijkheid om stage te lopen binnen onze praktijk. Deze stagiaire wordt een begeleider toegewezen die hem of haar begeleidt tijdens onderzoeken en behandelen van patiënten.

Hygiëne

Wij vragen u voor iedere behandeling een handdoek mee te nemen. Verder verwachten wij van u als patiënt/ cliënt dat u de persoonlijke hygiënische regels in acht neemt en zorgt voor een goede lichaamsverzorging.

Oefenzaal

In de oefenzaal draagt u schone schoenen, bij voorkeur zaalsportschoenen.

Mobiele telefoon

Wij vinden het ongewenst dat uw mobiele telefoon aanstaat tijdens de behandeling.

Website

Voor meer informatie en actuele informatie kunt u terecht op: www.fysiotherapiemookmilsbeek.nl.

Klachten

Indien u niet tevreden bent of een klacht heeft over de bejegening door of behandeling van uw fysiotherapeut of een van de andere personeelsleden, kunt u dit melden aan uw fysiotherapeut of een van de maatschapsleden (Jules & Maurits). Ook kunt u het klachtenformulier op de website invullen: link naar klachtenformulier. Uw klacht zal worden behandeld conform de richtlijnen van het KNGF. U vindt hierover informatie in het folder rek in de wachtruimte.

Website

Voor meer informatie en actuele informatie kunt u terecht op: www.fysiotherapiemookmilsbeek.nl.

Voor een compleet overzicht kunt u de praktijkinformatie folder bekijken.

Contact

Mook – Milsbeek fysiotherapie & manuele therapie

Locatie Mook

  • Telefoon
    024-696 25 37
Groesbeekseweg 12
6585 KG Mook

Locatie Milsbeek

  • Telefoon
    0485-51 34 59
Venkelstraat 7
6596 BJ Milsbeek

Routebeschrijving >